Wednesday, 3 August 2011

KESABARAN..

03/7/2011
Mesej 1
aku: yie..mu keje tak arini?
bini die balas:KAU NIE APE HAL,SIBUK NAK TAHU SUAMI AKU KEJA KE TAK...
aku: Aku nak cakap dengan adik aku la,jgn PERASAN...
bini die balas: DIA SUAMI AKU..AKU LEBIH BERHAK UNTUK BERI DIA BERKAWAN DAN BERCAKAP DGN SIAPA..TAPI BUKAN DGN KAU
aku: Aku tak balik kg,dah kira bagi MUKA kt ko balik kg pun dah kira ok tak cerita pasal buruk ko pun.
bini die: KAU NAK BALIK..BALIK LA KAU..AKU APE ADA HAL..KAU INGAT AKU NAK HERAN KAT KAU..KALAU AKU NGAN ANAK2 TAK BALIK SUAMI AKU PUN TAK BALIK...
Aku: ok..aku akan balik kg raya ni..
bini die: BALIK LA KAU..TAK HERAN AKU..
Aku: ok...

Kesimpulannya:
Janganlah kita jadi seorang adik ipar yang ingin memutuskan persaudaraan adik beradik kerana rasa marah,geram,malu sebab memang bersalah kerana meminta dibelikan rantai emas oleh mertua kerana cemburu melihat mertua belikan anaknya.Sebagai menantu apa hak kita meminta?Kalau mertua belikan apa-apa untuk anak dia apa salahnya?Yang menantu nak jeles2 apa hal?kerana nak tutup malu sanggup memutuskan hubungan adik beradik..manusia..manusia..

Monday, 18 July 2011

Alahamdunillah........19/7/2011

Hari ni tak tahu apa perasaan aku...Sedih,kecewa,duka,seronok pun ada..
Aku dapat settle masalah ngan kawan-kawan tapi hati masih tak sedap lagi..ada smethng lost..i d`t know what`s.....
Apa2 pun aku harap dapat belajar sesuatu daripada persahabatan ini..hidup ini umpama roda sekejap di atas sekejap di bawah...harap2 janganlah aku lupa diri..
"mengalah bukan bererti kita kalah"kata2 dari salah seorang kawan aku patut pakai tu..hehehe

Thursday, 7 July 2011

mesej 1 Yana(4 jul 2011)

Salam kak noni..danial x sekolah arini,alasan die kasut x kering.ble kte mrh mak bela2 die.thn dpn igt nk htr blk tganu.kte gado dgn mak sbb kte marh danial x g sekolah.2 ari x sklh main basikal je smpai mgrib..esk nk sklh br mlm td bsuh.Apis brnti sklh dulu sbb mk slalu bela die.mak ckp kte pn x btl xpyh nk mrh2 danial.pasni jd pape2 kte xnak amik tau.danial 2 kalo kte blk je die tkut,tp ble mrh mak bela.die x tkut dgn  mak.lg 1 kte mnte mf basikal die kte da buang gara2 basikal 2 die jd mcm ni.dlu lg kte da ckp jgn beli basikal.tape2 kak noni ckp dgn danial.nk mrh pn bole kte da xnak blk kg.igt ada danial kt kg bole teman mak,rupenye sme cam apis....

mesej 2 Yana (4 jul 2011)
Die xkn leh brdikari kalo mak manjekn die cam2.kte syg danial 2,bgs gak die kt kg,wt rmai2,cume ble mrh die mak bela2 die,mrh2 kte lak dpn die jd die tau mak beladie.smpai skrg apis pn igt dulu kalo kte mrh die mak bela cam danial.bdk nakal mmg biasa.tp kte igt ude ckp pnh ckp kalo mrh ank jgn dibela..2 punca bdk mkin nakal.tp xpela..kte mls da nk tegur danial.kte pn tau kcik ati gak.mmg xbaik kalo wt org tua trasa ati dgn kte tp ape nk wt,kte mmg trkilan la ble mak ckp pnca apis jd cm2 sbb die jg arwah along,xde org jg apis.dr kg smpai jb kte nangis je td.xsangka pulak sbb kte mrh danial x g sekolah mak bole ckp mcm2.kte mls da nk blk t jd ank derhaka pulak.da la kte slalu mrh2 dgn suami dgn mak pun xkn mcm 2 gak.bk kt mengalah...sal danial biarkan jela..kte x layak 2 jauh ddk kt thailand sne.ank yg berduit,kaye,ada pelajaran x mcm kt da kawin pn nyusahkan mak bpk.pas2 ada ati nk nasihat org.

Friday, 10 June 2011

KAWAN..KAWAN...

Hidup perlu ada kawan........kawanlah tempat kita mengadu,mengeluh,suka,ketawa dsb....
Perlukah hidup berkawan?Perlukah hidup bersendiri bila kawan sisihkan kita...mungkin kita patut mencari kesilapan sendiri...muhasabah bak kata Ustaz...
Hmmmm...aku cuba muhasabah diri tapi aku belum jumpa lagi kelemahan aku...
Semoga aku dapat mencari kesilapan yang ada dalam diri aku...tapi bila???