Wednesday 3 August 2011

KESABARAN..

03/7/2011
Mesej 1
aku: yie..mu keje tak arini?
bini die balas:KAU NIE APE HAL,SIBUK NAK TAHU SUAMI AKU KEJA KE TAK...
aku: Aku nak cakap dengan adik aku la,jgn PERASAN...
bini die balas: DIA SUAMI AKU..AKU LEBIH BERHAK UNTUK BERI DIA BERKAWAN DAN BERCAKAP DGN SIAPA..TAPI BUKAN DGN KAU
aku: Aku tak balik kg,dah kira bagi MUKA kt ko balik kg pun dah kira ok tak cerita pasal buruk ko pun.
bini die: KAU NAK BALIK..BALIK LA KAU..AKU APE ADA HAL..KAU INGAT AKU NAK HERAN KAT KAU..KALAU AKU NGAN ANAK2 TAK BALIK SUAMI AKU PUN TAK BALIK...
Aku: ok..aku akan balik kg raya ni..
bini die: BALIK LA KAU..TAK HERAN AKU..
Aku: ok...

Kesimpulannya:
Janganlah kita jadi seorang adik ipar yang ingin memutuskan persaudaraan adik beradik kerana rasa marah,geram,malu sebab memang bersalah kerana meminta dibelikan rantai emas oleh mertua kerana cemburu melihat mertua belikan anaknya.Sebagai menantu apa hak kita meminta?Kalau mertua belikan apa-apa untuk anak dia apa salahnya?Yang menantu nak jeles2 apa hal?kerana nak tutup malu sanggup memutuskan hubungan adik beradik..manusia..manusia..

No comments:

Post a Comment